Categories

Tag Cloud

info@beyondmindfulness.nl
Beyond Mindfulness | MINDFULNESS TIPS  | Geleide meditaties: omgaan lastige emoties, kernwaarden en 3-min meditatie

Geleide meditaties: omgaan lastige emoties, kernwaarden en 3-min meditatie

Vier krachtige geleide meditaties waarmee je direct aan de slag kan en je helpt om met meer acceptatie, vriendelijkheid en ontspanning naar je zelf en je pijnlijke gevoelens te kijken en je kernwaarden te ontdekken. Onthou als je zonder angst wil leven, je eerst met angst moet leren leven. Succes en mocht je vragen hebben dan stel ze gerust aan mij!

 

1. Omgaan met pijnlijke (moeilijke) emoties

Dit is een geleide meditatie op beter met lastige situaties en emoties om te gaan. Toe te laten, voelen en met vriendelijkheid naar te kijken in de plaats van wegdrukken of er in vast blijven zitten.

 

 

2. Ontdek je kernwaarden

Dit is een geleide meditatie (contemplatie – 15 min) waarin je ontdekt en stil staat bij wat je belangrijkste waarden zijn, wat je ervan weerhoudt om hier meer vanuit te leven en hoe mindfulness zelfcompassie je hierin kan ondersteunen.

 

 

3. Zelfcompassie break meditatie

Dit is een korte geleide meditatie. Perfect op momenten dat je vast loopt, je hoofd overuren maakt (piekeren/malen) en je in verzet bent tegen een situatie en/of emotie.

Je leert de emotie te (h)erkennen, toestaan en zien dat moeilijke momenten nou eenmaal onderdeel zijn van ons leven. En in de plaats van jezelf bestraffende toespreken met jezelf om te gaan zoals je dat met je beste vriend of vriendin zou doen.

 

4. De 3-minuten ademruimte

Perfect op momenten dat je vast loopt in een gedachtenpatroon, je hoofd overuren maakt (piekeren/malen) en je in verzet bent tegen een situatie of persoon. Deze oefening kan als een soort reset werken en je helpen uit je automatische patroon en reactie te stappen. Het brengt je meer naar dit moment en met meer bewustwording en mentale ruimte kan je(werk) taken weer oppakken.